Wystąpienie o przekazanie zawiera dwa możliwe warianty.
Pierwszy jest ograniczony tzn. obejmuje część tzw. lotniskową i obszar około 247 ha. Taki wniosek, powstały w uzgodnieniu z Aeroklubem Ziemi Pilskiej, jest uzasadniony optymalizacją wykorzystania terenu na potrzeby utworzenia lotniska cywilnego wraz z umożliwieniem sprzedaży pozostałych terenów przez Skarb Państwa w celu ich aktywizacji gospodarczej.
Drugi wariant przejęcia, w wypadku gdyby strona rządowa uznała że powyższy wniosek w ograniczonym zakresie nie będzie zasługiwał na uwzględnienie, zawiera gotowość przejęcia wszystkich terenów dawnego lotniska wojskowego w Pile o całkowitej powierzchni ok. 294 ha.
Działania Gminy Piła mają na celu zachowanie aktualnej funkcji terenu, a docelowo utworzenie lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji, przy współpracy Aeroklubu Ziemi Pilskiej.
Podczas konferencji prasowej która odbyła się 10 stycznia b.r. prezes Aeroklubu Ziemi Pilskiej Piotr Kucharski opowiedział o aktualnej sytuacji pilskiego lądowiska. Status „lądowiska” wprowadza pewne ograniczenia w jego funkcjonowaniu jeżeli chodzi o przyjmowanie większych statków powietrznych.
„Wspólnie z Gminą Piła chcemy doprowadzić do stworzenia lotniska o ograniczonej certyfikacji” – powiedział prezes Aeroklubu podkreślając, że fakt ten zmieni zdolność funkcjonowania lotniska. Spowoduje bowiem, że znacznie większa ilość statków powietrznych będzie mogła przylatywać do Piły. Podkreślmy, że nie chodzi tutaj i nigdy nie chodziło o samoloty rejsowe czy duże samoloty ładunkowe, tylko o lotnictwo tzw. general aviation czyli turystyczne oraz biznesowe. W roku 2016 Aeroklub Ziemi Pilskiej zarejestrował 5000 operacji lotniczych i liczba ta, porównując ją do lat poprzednich, systematycznie wzrasta.
J. Oburota UM Piły
Napisz komentarz
Komentarze