Otóż, co następuje: nieprawdą jest, że autor logo schował się i jest tajemniczy. To oczywista nieprawda, ale jest jak wynika z rejestru umów potrzebna do zbudowania manipulacji przez redaktora i jednocześnie wydawcy, co będzie miało duże znaczenie kiedy zajrzymy głębiej w publiczny rejestr umów.

Oczywista nieprawda jest bardzo łatwa do obalenia, gdyż informację osoba średnio rozgarnięta odnajdzie w kilkanaście sekund. Dla pewności podajemy link, gdyby ktoś nie dowierzał w to, co piszemy i nie potrafił samodzielnie odszukać. Na ich podstawie wiemy, że:
RU.331.2025
2025-10-24, Złotów. ZP.271.1.27.2025
Umowa na opracowanie koncepcji graficznej oraz dokonanie wydruku i dostawy kalendarzy ściennych trójdzielnych na rok 2026.
Agencja Reklamowa AR Kamilla Gałła
Zamawiający: Gmina Miasto Złotów Burmistrz Miasta Złotowa: Jakub Pieniążkowski
Wykonawca: osoba fizyczna Kwota: 7 280,00 zł Data zawarcia: 2025-11-07 Referat Rozwoju Lokalnego
Przy okazji pewną hipokryzją jest ujadanie na nowe logo, kiedy projektowało się stare. Co ciekawe, stare logo ,,665", pomijając już cechy i estetykę itd., zostało zaprojektowane niezwykle cwanie. Otóż, kiedy wpatrzymy się w zapisy umowy:
CRU.372.2024 11.10.2024, Złotów
Opracowanie koncepcji graficznej wraz ze stworzeniem logo oraz druk kalendarzy trójdzielnych na rok 2025
ZP.271.1.31.2024 Gmina Miasto Złotów Burmistrz Miasta Złotowa: Jakub Pieniążkowski
Leszczyńscy s.c. Angelika i Mariusz Leszczyńscy Mariusz Leszczyński
Kwota: 12 094,59 zł
Data: 08.11.2024 Podpis: Sekretarz
Umowa została podpisana w ten sposób, że z rejestru nie dowiemy się, ile konkretnie kosztowało wykonanie dzieła, ale pewne jest, że kalendarzy wydrukowano bardzo mało. Na szczęście były na tyle nieatrakcyjne, że nikt o nie nie pytał. Wiemy o tym po prostej analizie, gdzie zawsze do naszej redakcji w Pile i w Złotowie miasto wysyłało po jednej sztuce. Natomiast w 2024 roku nie otrzymaliśmy przesyłki ani w Pile, ani w Złotowie. Zapytaliśmy innych, którzy także stale otrzymywali kalendarz, i również potwierdzili, że jest ich tak mało, że ledwo starczyło na potrzeby urzędu i podległych instytucji oraz zakładów. Ponoć kilka osób mając do dyspozycji ksero wykonało sobie kopię.
Wracając do sprawy najbardziej istotnej. Zwróćmy uwagę na hipokryzję redaktora, którego wydawnictwo wykonało stare logo ,,655". Zobaczmy kwotę umowy i sposób wykonania logotypu. Jest to sprytny zabieg, gdyż logo wskazuje rocznicę miasta. Rocznicę dość kontrowersyjną, gdyż zsumowano tam zabory i okresy okupacyjne, a więc w herbie czcimy wszystkie te niedole. Największym cwaniactwem jest opracowanie logo rocznicą „655” cokolwiek ona znaczy. To sprytny zabieg, gdyż takie logo trzeba odnawiać co roku, o czym już pisaliśmy wcześniej. Niefortunne opracowanie pchało też miasto w „świętowanie” logiem rocznicy „666”. Może to dobra okazja do zorganizowania ,,Metalmani" w Złotowie.
Tak czy inaczej, autor narzekający na nowe logo i sprytny plan na aktualizowanie loga ma to wszystko za uszami. Miasto, co wiemy odcięło się od usług tegoż wydawnictwa ponieważ apetyt na zlecenai był ponad miarę możliwości budżetu Złotowa.
Podsumowując: nie oceniamy estetyki nowego logo. Należy uznać, że wcześniejsze logo, a właściwie jego karencja, była na jeden rok co wymuszało strumień zleceń na aktualizację prostego logotypu. Obecne logo ma szansę utrzymać się do końca kadencji. Podczas zbierania informacji w sieci przeczytaliśmy, że w 2029 roku w herbie szykowana jest alpaka. Prosimy to jednak potraktować jako żart, bo ktoś napisał, że to tylko alegoria.









Napisz komentarz
Komentarze