Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 25 czerwca 2025 05:38
Reklama

„Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”

Podziel się
Oceń

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pile informuje, że 26 stycznia 2017r. ruszyła nowa Kampania społeczna pod hasłem „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”. Kampania realizowana jest przez Główny Inspektorat Sanitarny w ramach Projektu „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych”. Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Czy wiesz, jak Cię widzą inni na melanżu…? – pyta nastolatków Główny Inspektorat Sanitarny

Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym… Plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka… Raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu. W ten innowacyjny sposób Główny Inspektorat Sanitarny chce zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek. Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”.  

Celem projektu jest uświadomienie młodzieży zagrożeń wynikających z uzależnienia od różnych substancji, pokazanie negatywnych skutków korzystania z używek oraz promocja zdrowego stylu życia.

Jak wynika z przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań 90% polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w swoim życiu papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne[]. Jednocześnie co drugi nastolatek żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy[ Ibidem.].

„Badania te pokazują, jak istotne jest podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych  do młodzieży. Szukaliśmy sposobu na przekonanie nastolatków, że używki mogą być nie tylko groźne, ale wpływają na ich wizerunek w grupie rówieśniczej – mówi Marcin Bombrych, Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Sanitarnego. – „Pokazujemy nastolatkom, że wyobrażenia związane z oddziaływaniem używek na organizm i wizerunek towarzyski, w zderzeniu z rzeczywistością bywają rozczarowujące, a ich zachowanie pod wpływem tych substancji często jest żenujące. Przede wszystkim chcemy przemówić do wyobraźni młodzieży, pozostawiając ich z refleksją, a nie gotową tezą” – dodaje.

W ramach kampanii powstało 10 spotów video. Zobaczymy w nich skrajnie kontrastowe obrazy, pokazujące, jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek. W jednym z nich dziewczyna wciąga do nosa proszek, zakłada słuchawki, tańczy, wzbudza zachwyt wśród przechodniów. Chwilę później widzimy tę samą dziewczynę, zamroczoną działaniem narkotyku, która wije się w niekontrolowany sposób. Która wizja jest prawdziwa? Czy chcecie znaleźć się w takiej sytuacji? Kampania pozostawia te pytania otwarte i skłania do refleksji.

Dodatkowo powstała również strona internetowa www.melanz.tv. Jej głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś?” utrzymany w konwencji popularnych quizów wiedzowo-rozrywkowych. Zarówno pytania, jak i wynik testu, mimo że pisane lekkim językiem, dają badanemu wiedzę o działaniu poszczególnych używek i negatywnych skutkach ich używania. Dodatkowo na stronie kampanii młodzież znajdzie rozszerzone informacje na temat alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz listę kontaktów do organizacji zajmujących się profilaktyką uzależnień.

W ramach kampanii zaplanowano również szereg działań dodatkowych, m.in. współpracę z influencerami oraz produkcję limitowanej linii odzieży. Kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” jest adresowana także do rodziców, opiekunów i pedagogów, dla których przygotowano serię artykułów pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia. Kampania potrwa do końca marca 2017 r. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi członkami Unii Europejskiej. Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Edukacji Społecznej. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.melanz.tv.

Wykaz 10 spotów video

podzielonych w zależności od rodzajów używek i oczekiwań wobec nich oraz kluczowego czynnika demograficznego – płci

„Amfetamina – oczekiwania vs. rzeczywistość” : https://youtu.be/F6V-KhIVws8 

„Amfa – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/uMd_kHxO5Co 

„Grzyby – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/ur0qwaNb_54 

„LSD – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/ODLJ2abgqGQ 

„Blanty – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/ANtzVtbzoq0 

„Zioło – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/uJtvX1ZbZRE 

„Browar – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/W2NZtJgkoHE 

„Wóda – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/NuzWEeVQyGk 

„Fajki – oczekiwania vs. rzeczywistość”: https://youtu.be/a64Ac7Ruq_U 

„Szlugi – oczekiwania vs. rzeczywistość”:  https://youtu.be/_SrLgQ6zcBI

 


Napisz komentarz

Komentarze

zachmurzenie duże

Temperatura: 19°C Miasto: Złotów

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 30 km/h

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: poprawkaTreść komentarza: przepraszam 25000 ...Data dodania komentarza: 23.06.2025, 19:20Źródło komentarza: Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami ZłotowaAutor komentarza: odpowiadamTreść komentarza: No właśnie.Uwierzyli w zmartwychwstanie,czyli gruszki na wierzbie.A Aleksander Kwaśniewski wykorzystał ciemnogród (aby mieć poparcie koscioła bo był słabym prezydentem) to wprowadził KONKORDAT umowa Polska -Watykan ,że Polska będzie cały Kościół z Klerem sponsorować to około 2500 chłopa plus żeńskie klasztory i katechetki. Nigdzie na świecie nie ma takiej ciemnoty religijnej jak w Polsce,dlatego Polska jest biedna. Ewangelicy w Niemczech płaca podatki na kościół. Luteranie tak samo ale Katolicy te dewoty podatków,z przynalezności do kościoła nie płacą.Świete krowy.Data dodania komentarza: 23.06.2025, 19:17Źródło komentarza: Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami ZłotowaAutor komentarza: LutherTreść komentarza: Czemuście w tej Polsce biedni? No, widać. Ale w drugim życiu będziecie bogaczami, ewangelicy będą biedakami... Ha haData dodania komentarza: 22.06.2025, 23:29Źródło komentarza: Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami ZłotowaAutor komentarza: zrozumieć lemingaTreść komentarza: laluś! zaczadziły ci tevaeny dekielek. Otóż Ryży german już na TVP w likwidacji po przejęciu władzy przeznaczył 3 mld zł. a Domoański na 2025 zapisał w budżecie o kolejne 3 mld zł. Tak więc mamy niespełna 2 lata tej tęczowej koalicji a TVP w likwidacji i szorującym po dnie wynikiem reklamowym i śladową oglądalnością otrzymuje wsparie nieporównywywalne. Oceniając tendencję Ryżydło germańskie wydaje 200% więcej.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 13:17Źródło komentarza: Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami ZłotowaAutor komentarza: KlatkowyTreść komentarza: Gruby jak walczył o spokój to go cała Polska poznała.Data dodania komentarza: 20.06.2025, 11:04Źródło komentarza: Turniej Tenisa Ziemnego dla Dorosłych rozbawił złotowskie gremia do łezAutor komentarza: laluśTreść komentarza: Na Kościół katolicki za pis poszło 10miliardów zł.na TV pisowską też 10 miliardów ,tyle samo obajtek i pisiory nakradli,że nagle wsród pisu jest tak dużo milionerów. I znów chcą dorwac sie do władzy aby znów kraść i wzorem sutenera staruszkom pomagać dożywotnio,w zamian za mieszkanie.Ze sklerozą są to się nie połapią i umowy podpiszą a potem ich do hospicjum.Ksiadz pogrzeb za darmo zrobi. Taki mam plan i wykonam go sam tylko na pis głosujcie.Data dodania komentarza: 19.06.2025, 20:24Źródło komentarza: Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami Złotowa
Reklama
Reklama