Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 6 maja 2025 15:30
Reklama

Eurotunel bilety – czyli jak ominąć podróż samolotem do Wielkiej Brytanii?

Jeśli nie jesteśmy przekonani co do podróży samolotem na wyspy brytyjskie, to nie musimy się na nią decydować. Możemy wybrać rozwiązanie podziemne – Eurotunel. Na jakich zasadach odbywa się tego rodzaju podróż?
  • 23.04.2019 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Eurotunel bilety – czyli jak ominąć podróż samolotem do Wielkiej Brytanii?

Czym jest Eurotunel?

Jest to tunel kolejowy pod Cieśniną Kaletańską, czyli najwęższą częścią Kanału La Manche. Łączy on francuskie Calais z brytyjskim Folkestone. Przeprawa ma długość 50 km i jest obsługiwana przez francusko-brytyjskie konsorcjum Eurotunnel plc. Koszt budowy wyniósł 4,65 mld funtów.  Eurotunel to tak naprawdę trzy tunele – po jednym dla każdego kierunku oraz tunel serwisowy, który jest przeznaczony dla służb ratowniczych i pracowników serwisu. Ruch samochodowy i osobowy odbywa się za pomocą  wahadłowych pociągów Eurostar oraz Eurotunnel. Poruszają się one z prędkością 160 km/h. Czas przejazdu wynosi 35 minut. Eurostar obsługuje dwie linie, które łączą Londyn z Paryżem oraz Londyn z Brukselą. Podróż na pierwszej linii trwa ok. 2,5 godziny, a na drugiej dwie godziny. Terminale są wyposażone w specjalne rampy załadowcze, na którą mogą wjeżdżać autobusy i samochody ciężarowe. Sam proces przebiega bardzo sprawnie, co podróż Eurotunelem czyni konkurencyjną w stosunku do podróży promem.

Jaka jest historia tunelu?

Od pierwszych planów do otwarcia tunelu minęły prawie dwa wieki. To pokazuje, jak ogromnym przedsięwzięciem była budowa takiej przeprawy. Jako pierwszy tunel dla dorożek zaprojektował w 1802 roku francuski inżynier, Albert Mathieu. Dopiero kilka dekad później, wraz z rozwojem kolei parowej, rozpoczęto prace nad projektem tunelu pod kanałem La Manche. Specjalna grupa zajmująca się projektowaniem takiej przeprawy powstała w 1957 roku. 16 lat później zaprezentowali oni cztery różnorodne projekty. Jednym z nich był most zawieszony na kevlarowych linach. Była to zdecydowanie najdroższa inwestycja, dlatego szybko z niej zrezygnowano. Jej koszt miał bowiem wynieść 6 miliardów funtów. Proponowano także tunel drogowy pomiędzy dwiema sztucznymi wyspami oraz połączenie podziemne drogi i kolei. Ostatecznie wybrano Eurotunel, który z powodzeniem funkcjonuje do dnia dzisiejszego.

Eurotunel bilety – gdzie możemy je dostać?

Jeśli więc zdecydujemy się na podróż Eurotunelem, zadbajmy o wcześniejszy zakup biletów. Możemy to zrobić w domu za pomocą strony internetowej polskich pośredników.  Jedną z nich znajdziesz chociażby pod tym linkiem https://www.mastertravel.pl. Eurotunel proponuje bilety w cenach uzależnionych kilkoma czynnikami. Oprócz daty i godziny wyjazdu oraz powrotu, ważny jest także typ pojazdu, czy wybór dodatkowych udogodnień.

--- Materiał partnera ---


bezchmurnie

Temperatura: 14°C Miasto: Złotów

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 15 km/h

ReklamaMarcin Porzucek - Poseł na Sejm RP
KOMENTARZE
Autor komentarza: paragrafTreść komentarza: jest taki jeden typ, który wbrew faktom, uczciwości i logice urąga Pulitowi. Nachalnie oraz bez żadnych barier wciska kity o milionach, które "ulotniły" się z norweskich i marketach budowanych przez Pulita. Wełniak nie pozyskiwał środków zewnętrznych, za to sprzedawał grunty miasta w centrum, w tym pod te markety, a gdy Pulit został burmistrzem, to teren przy Lidlu był już prywatny, a rada, z Pieniążkowskim na czele, uchwaliła tam plan pod usługi. Słynne "kaczki" Wełniaka mogły zabić kierowcę, któremu spadły na auto, budowane drogi nie spełniały standardów, wykonanie basenu jest od wielu lat przedmiotem analiz sądu, korty tenisowe przy basenie = bubel, Złotowianka to jedynie hala sportowa, a nie widowiskowo- sportowa. Rewitalizacja? a to dobre - mieszkańcy ul. W.Polskiego dziękują za bruk, a reszta za fontannę na Padera... etc. Wielkopolskie Zdroje, to profesjonalnie wypracowany (z setkami mieszkańców) dokument strategiczny, a nie żadne widzimisię. Natomiast zaniechaniem realizacji tej strategii, powinna zająć się prokuratura i organy nadzoru. Czy ten gość chlapiący dyrdymałami na lewo i prawo, któremu zamiast w łeb, wzięło w łep, prosi się o pozew o naruszenie dóbr osobistych? No na to wygląda. Można przyjąć jakiś próg tolerancji dla człowieka, który ma wyraźne problemy z oceną realiów, funkcjonowania burmistrzów oraz radnych, ale bez wsparcia specjalisty ds zdrowia może się nie obronić.Data dodania komentarza: 6.05.2025, 12:53Źródło komentarza: Czy to zawłaszczenie inicjatywy poprzednich władz Złotowa?Autor komentarza: Księga wieczystaTreść komentarza: Heute będzie rzutData dodania komentarza: 6.05.2025, 00:52Źródło komentarza: Złotowska Sesja Rady Miejskiej! Najlepszy serial sezonu wiosennego w Złotowie.Autor komentarza: Do złych obserwacjiTreść komentarza: Dlaczego wymieniłaś salę Ekonoma?Data dodania komentarza: 6.05.2025, 00:48Źródło komentarza: Czy to zawłaszczenie inicjatywy poprzednich władz Złotowa?Autor komentarza: He heTreść komentarza: Lubię jak tak pierd... głupoty, którym nie ma końca. Hej, a napisz ileż to kasy Wełniak pozyskał z Unii Europejskiej i wymień te inwestycjeData dodania komentarza: 6.05.2025, 00:29Źródło komentarza: Czy to zawłaszczenie inicjatywy poprzednich władz Złotowa?Autor komentarza: Z obserwacji i zaangażowania.Treść komentarza: Przecież to jest jedna kołomyja po straconych funduszach norweskich. Każdy kto tu mieszkał i mieszka ten wie że przedstawione plany, projekty " rozwoju" opłacone, wzięły w łep. Poza tym że żadnego realnego rozwoju miasta za Pulita nie było, to poprzez marketo-manię w jednym miejscu w centrum miasta doprowadził do paraliżu ul Norwida. Jego rządy w mieście przypominają te Trzaskowskiego, których symbolem o zgrozo, jest podobnie drogi kibel ( murowany ) przy ul 600 lecia. Co do pana Wełniaka to pomyślcie, jakby wyglądał Złotów bez jego pracy i inwestycji od samego początku, czyli od Burmistrza, którego przecież miasto wybrało. Sama laguna choć sporna, lodowisko, sale gimnastyczne Ekonom, Ogólniak, półwysep z promenadą, rewitalizacja miasta itd. Co byśmy mieli, gdyby ten czas był czasem Pulita, ano kilka kibli więcej i rowerów wodnych ECO na miejskim oraz dziesiątki projektów projektów za miliony. Jak można było doprowadzić miasto do karuzeli komunikacyjnej poprzez zgodę na budowę trzeciego market w ramach pięknego widoku na Złotowskie Zielone Zdroje w mieście. Ten Market i każdy następny jak już to powinien powstać poza centrum a pieniądze Funduszy Norweskich przeznaczone na szumnie zapowiadaną i zapomnianą drugą rewitalizację miasta sięgającą aż pod Pałac Działyńskich. W tej sprawie zebrań z przedstawicielami wizjonerów z całej Polski była masa, pieniądze za wygłaszanie przez nich dyrdymałów, zostały zainkasowane i odjechali a projekty wrzucone do kosza. Jeśli ktoś tego nie wie lub udaje że nie pamięta tych spraw to znaczy że nie zna miasta, tego co było, co ma być i co będzie? i kiedy?. Jeśli mieli byśmy przyjąć że wydane miliony na " miał być rozwój " bez rozwoju ale z wydanymi milionami to sukces, musielibyśmy zacząć od pytania; " jaki wkład w planowany " wielo milionowy rozwój miasta" miało wielu z obecnych radnych i włodarzy i dlaczego to się nie udało?. Co do poprzednika, którego pycha i lekceważenie mieszkańców doprowadziła do upadku, to mógł jeszcze raz kandydować i dokończyć swoje założenia, tylko znowu powstaje pytanie; Za co dzisiaj? Kto da na to pieniądze?Data dodania komentarza: 5.05.2025, 21:11Źródło komentarza: Czy to zawłaszczenie inicjatywy poprzednich władz Złotowa?Autor komentarza: znowu tenTreść komentarza: Znowu ten oszust Walker z Anglii jego nr telefonu. Szuka głupich. Won oszuscie.Data dodania komentarza: 5.05.2025, 20:21Źródło komentarza: Kryształowa noc, a właściwie poranek – całopalenie marki Wielkopolskie Zdroje
Reklama
Reklama