Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 22 grudnia 2025 11:04
Reklama

Eurotunel bilety – czyli jak ominąć podróż samolotem do Wielkiej Brytanii?

Jeśli nie jesteśmy przekonani co do podróży samolotem na wyspy brytyjskie, to nie musimy się na nią decydować. Możemy wybrać rozwiązanie podziemne – Eurotunel. Na jakich zasadach odbywa się tego rodzaju podróż?
  • 23.04.2019 09:00 AM
  • Autor: Grupa Tipmedia
Eurotunel bilety – czyli jak ominąć podróż samolotem do Wielkiej Brytanii?

Czym jest Eurotunel?

Jest to tunel kolejowy pod Cieśniną Kaletańską, czyli najwęższą częścią Kanału La Manche. Łączy on francuskie Calais z brytyjskim Folkestone. Przeprawa ma długość 50 km i jest obsługiwana przez francusko-brytyjskie konsorcjum Eurotunnel plc. Koszt budowy wyniósł 4,65 mld funtów.  Eurotunel to tak naprawdę trzy tunele – po jednym dla każdego kierunku oraz tunel serwisowy, który jest przeznaczony dla służb ratowniczych i pracowników serwisu. Ruch samochodowy i osobowy odbywa się za pomocą  wahadłowych pociągów Eurostar oraz Eurotunnel. Poruszają się one z prędkością 160 km/h. Czas przejazdu wynosi 35 minut. Eurostar obsługuje dwie linie, które łączą Londyn z Paryżem oraz Londyn z Brukselą. Podróż na pierwszej linii trwa ok. 2,5 godziny, a na drugiej dwie godziny. Terminale są wyposażone w specjalne rampy załadowcze, na którą mogą wjeżdżać autobusy i samochody ciężarowe. Sam proces przebiega bardzo sprawnie, co podróż Eurotunelem czyni konkurencyjną w stosunku do podróży promem.

Jaka jest historia tunelu?

Od pierwszych planów do otwarcia tunelu minęły prawie dwa wieki. To pokazuje, jak ogromnym przedsięwzięciem była budowa takiej przeprawy. Jako pierwszy tunel dla dorożek zaprojektował w 1802 roku francuski inżynier, Albert Mathieu. Dopiero kilka dekad później, wraz z rozwojem kolei parowej, rozpoczęto prace nad projektem tunelu pod kanałem La Manche. Specjalna grupa zajmująca się projektowaniem takiej przeprawy powstała w 1957 roku. 16 lat później zaprezentowali oni cztery różnorodne projekty. Jednym z nich był most zawieszony na kevlarowych linach. Była to zdecydowanie najdroższa inwestycja, dlatego szybko z niej zrezygnowano. Jej koszt miał bowiem wynieść 6 miliardów funtów. Proponowano także tunel drogowy pomiędzy dwiema sztucznymi wyspami oraz połączenie podziemne drogi i kolei. Ostatecznie wybrano Eurotunel, który z powodzeniem funkcjonuje do dnia dzisiejszego.

Eurotunel bilety – gdzie możemy je dostać?

Jeśli więc zdecydujemy się na podróż Eurotunelem, zadbajmy o wcześniejszy zakup biletów. Możemy to zrobić w domu za pomocą strony internetowej polskich pośredników.  Jedną z nich znajdziesz chociażby pod tym linkiem https://www.mastertravel.pl. Eurotunel proponuje bilety w cenach uzależnionych kilkoma czynnikami. Oprócz daty i godziny wyjazdu oraz powrotu, ważny jest także typ pojazdu, czy wybór dodatkowych udogodnień.

--- Materiał partnera ---


zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Złotów

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 14 km/h

ReklamaMarcin Porzucek - Poseł na Sejm RP
KOMENTARZE
Autor komentarza: do wyzejTreść komentarza: W Polsce kutasów takich mamy nadmiar.Data dodania komentarza: 21.12.2025, 11:08Źródło komentarza: Stan wojenny na ziemiach powiatu złotowskiegoAutor komentarza: diamentowy belgiski kutasTreść komentarza: Gdyby jakiś leming w swoim galopie naiwności nie rozumiał co komunikuje tussc i kał jaki wkłada mu do ust tvn. Wyjaśniam. unia nie może zamrozic środków ruskich i zapłacić nimi Ukrainie, bo równie ogromne jak nie większe może zamrozić w odwecie putin wobec unii. Bilans biznesów francuskich, niemieckich i belgiskich jest wiekszy i ten proces trwa do tej pory. O tym ryże zdradliwe paskudztwo wie dobrze dlatego tak ten wilczy ryj krzywi jak mu nawet z cyngiel z tvnu zadaje pytanie. Pytanie brzmi co się takiego stało za zamknietymi drzwaiami miedzy 22 00 a 2 00 ze zmieniono decyzję i Ukrainie udzielono pożyczki nie jak wstępnie ustalono to zrealizowac z zamrożenia aktywów.Data dodania komentarza: 20.12.2025, 16:25Źródło komentarza: Stan wojenny na ziemiach powiatu złotowskiegoAutor komentarza: 5211Treść komentarza: Ja widzę, że ten wójt nie tylko wygląda jakby go piorun poraził. Jeśli Tarnówka się nie obudzi to cały powiat złotowski zostanie wykluczony na dekady z powodu tego barana. Tfuuu to porównanie jest niefortunne w przypadku Tarnówki. ten wójt to nieszczęście tej gminy, którą roluje za pomocą imprez i rozpalonego babskiego szaleństwa.Data dodania komentarza: 20.12.2025, 11:26Źródło komentarza: Decyzja GDOŚ ws. S11 Piła–Jastrowie do ponownej procedury!Autor komentarza: JAnekTreść komentarza: Dodam, ze wczoraj w godzinach popołudniowych ogłoszono przetarg na S11 od Szczecinka do Jastrowia. "Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków S11: Turowo-Podgaje i Podgaje-Jastrowie o łącznej długości 35,370 km, które łącznie stanowią odcinek Szczecinek - Piła. Inwestycja realizowana będzie w latach 2029-2030 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Podpisanie umowy planujemy w sierpniu 2026 roku - wyjaśnia Marcin Kucharczak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu." Źródło: e-poanan.plData dodania komentarza: 20.12.2025, 09:11Źródło komentarza: Decyzja GDOŚ ws. S11 Piła–Jastrowie do ponownej procedury!Autor komentarza: JanekTreść komentarza: Jest mapka. Powiększ ją sobie i z prawej jest legenda z opisem! To takie trudne?!Data dodania komentarza: 20.12.2025, 09:09Źródło komentarza: Decyzja GDOŚ ws. S11 Piła–Jastrowie do ponownej procedury!Autor komentarza: JAnekTreść komentarza: Nie pytał także, czy masz prawo żyć.Data dodania komentarza: 20.12.2025, 09:06Źródło komentarza: Decyzja GDOŚ ws. S11 Piła–Jastrowie do ponownej procedury!
Reklama
Reklama